A vállalat a Bing egy olyan verziójával szállna szembe a Google-lal, amely mögött az új szupersztár, a ChatGPT mesterséges intelligenciája dolgozik.

Microsoft Bing

A Microsoft az internetes keresőmotorok részesedését tekintve hiába a második legnagyobb piaci szereplő, így is nagyságrenddel marad le a Google mögött. Ezt a behozhatatlannak tűnő hátrányt most a ChatGPT mögötti technológia felhasználásával igyekszik ledolgozni. A vállalat a hírek szerint javában dolgozik a Bing keresőmotorjának egy olyan verzióján, amelyik az OpenAI mesterséges intelligenciájával támogatja a lekérdezéseket, és a The Information értesülései alapján akár márciusban piacra dobhatja az új keresőt, ami nem hivatkozásokat listáz, hanem konkrátan válaszol a kérdésekre.

A lap két bennfentes személyre hivatkozva arról számolt be, hogy a Microsoft egymilliárd dolláros befektetése ezzel bőven megtérülhet az OpenAI-ba, ahol az emberi társalgára hajazó, szöveges válaszokat adó csetbotot is fejlesztik. Az új Binggel kapcsolatos megkeresésekre hivatalos válasz mág nem jelent meg, de az biztos, hogy a 2019-es befektetés részeként arról is megállapodás született, hogy a generatív nyelvi modell bizonyos képességeit beépítik majd a szoftvercég saját keresőjébe – hasonlóan az OpenAI Dall-E 2 képgenerátorának tervezett beágyazásához a Microsoft Image Creator eszközébe.

A keresőpiaci helyzet fokozódik

A Google-nek egyébként Language Model for Dialogue Applications (LaMDA) néven megvan az ehhez hasonló, saját technológiája: erről az előző év első felében sokat lehetett hallani, amikor a vállalat elbocsátotta egyik tudósát, aki arról próbálta meggyőzni a főnökeit, hogy az általuk fejlesztett csetbot érző lénnyé változott. Ahogy a ChatGPT-re, úgy erre is igaz azonban, hogy akármilyen lenyűgöző teljesítményt nyújt, egyelőre közel sem működik tökéletesen: magas hibaaránya és az online toxicitással szembeni sebezhetősége miatt a Google eddig vonakodott a technológia nyilvánosan bevezetéstől.

Ahogy nemrég mi is beszámoltunk róla, a társaság vezetése mégis riadót fújt a ChatGPT december eleji megjelenését követően, tekintettel annak rövid idő alatt elért elképesztő népszerűségére és arra, hogy az ilyen alkalmazások veszélyt jelenthetnek a Google keresőhirdetésekre épülő üzleti modelljére. A The New York Times riportja alapján így már ott is más részlegektől irányítanak át munkatársakat az olyan új, mesterségesintelligencia-alapú termékekhez, amelyeket először a vállalat éves fejlesztői konferenciáján, a várhatóan májusban rendezett I/O-n mutathatnak majd be.

Forrás: bitport.hu