Steven Spielberg 2002-es sci-fi filmjében, a Különvéleményben a hirdetőtáblák személyre szabott hirdetéseket jelenítettek meg, amelyek név szerint minden egyes járókelőhöz külön szóltak. Minden ilyen nyilvános holografikus hirdetőtábla egyedinek, célzottnak és személyre szabottnak tűnt néhány másodpercig a filmben, ahogy az emberek elsétáltak mellettük.
A valóságban jelenleg azonban a társadalom nagy hányada valószínűleg elutasítaná, hogy személyes adataikat nyilvános hirdetések személyre szabására használják.
Igazából azonban a személyes adatok nem feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy az ilyen reklámok működjenek!
Másfél évvel ezelőtt Moszkvában egy óriásplakát kijelzőjén olyan autó márka hirdetést játszott le, amilyen típusú gépjárművel elhaladtunk mellette.
Az óriásplakátot a Synaps Labs alkotta meg. 180 méterrel a hirdető tábla előtt elhelyeztek nagy sebességű kamerákat, hogy a közeledő autókról fényképet készítsenek. Egy szoftver határozta meg az egyes autók gyártmányát és modelljét. A cél az volt, hogy hirdetéseket mutasson a Jaguar új luxus SUV-jéről olyan gépkocsivezetők számára, akik drága autókkal rendelkeznek már az utakon.
A vállalat azóta még tovább fejlesztette a technológiáját, és ilyen plakátokat helyezett el egész Oroszországban és az Egyesült Államokban is.
A személyes adatok tényleges begyűjtése és rejtett felhasználása helyett a Synaps hirdetőtábla rendszere az információkat nyilvánosan, láthatóan használta- autóalkatrészek és modellek promózására.
Ez a mechanizmus, hogy azonnal kivonhassunk adatokat a fényképekről az, amiben az A.I. (mesterséges intelligencia) igazán profi.
A mesterséges intelligencia számos különböző dolgot képes érzékelni, különösen a gyalogosokról. Az A.I. felismeri, hogy a képen szereplő személy fiatal vagy idős, férfi vagy nő, és sok más hasznos tényezőt gyűjt be a hirdetés célzásához.
Tehát ez már nem fikció, mára már tényleg célzottan megkapjuk a Különvélemény stílusú hirdetéseket, amelyek lassan leváltják a hagyományos hirdető táblákat, amikkel manapság még találkozhatunk az utcákon, plázákban, tereken. De azt érdemes megjegyezni, hogy ez a targetálás az A.I. által történik, nem pedig az adatbázisban lévő személyes adataink alapján!
A hirdetéseket megtekintő személyek sok esetben nincsenek is tisztában azzal, hogy a hirdetőtáblák személyre szabottan nekik szólnak. Csak azt veszik észre, hogy számukra érdekes, nekik szóló üzenetekkel találkoznak. Más szavakkal, ezek a mesterséges intelligencián alapuló hirdetések sokat fognak hozni, jóval többet, mint a mai online hirdetések.
Az IT és a kamerák ilyen téren is csodálatos közös összefonódása eredményezi a folyamatos fejlődést, nem csak az informatikai háttér rendszereinkben és biztonságtechnikai megoldásainkban, hanem az ügyfeleinknek, potenciális célpiacunknak szóló hirdetésekben is.
A jövőben az irodaházakban minden irodai számítógép a saját személyi számítógépe lesz, és biometrikusan tud majd ezekbe bejelentkezni, ahol éppen tartózkodik.
Nem számít majd az sem, hány ember nézi az adott képernyőt egyszerre.
Ez a technológia szintén már fejlesztés alatt áll. A Chapel Hill-i Észak-Karolinai Egyetemen végzett kutatás olyan rendszert alkot, amely személyre szabott információkkal rendelkezik, egyszerre több felhasználó számára. Olyan technológiát fejlesztenek ki, amelyet „párhuzamos valóságnak” neveznek, ennek segítségével több száz ember számára egyetlen képernyőn egyazon időben teljesen más, testre szabott üzeneteket tudunk majd kommunikálni.