Egyre több cég alkalmaz hangtechnikát a virtuális asszisztensek mellett, mint például a Google Asszisztens, az Alexa és a Cortana, annak érdekében, hogy nagy előnyt szerezhessenek vállalkozásuk számára.
Jelenleg még elég nagy a zűrzavar azzal kapcsolatban, hogy vállalkozások által ismertté vált hangalapú technológiákat hogyan is érdemes felhasználni és hogy mit is kezdjenek pontosan vele.
A Globant (IT és szoftveres vállalat) több mint 600 vezető döntéshozót kérdezett ki ezzel kapcsolatban, és megállapította, hogy míg a válaszadók nagy többsége hatalmas előnyöket lát a hangtechnológiában, mindössze csak 31% használja a napi munkája során ezt az opciót.
Az már nyilvánvaló, hogy a hangtechnika értékes piaci szereplő. Ha megnézzük például az okos hangszóró piacot, több mint 43 millió amerikai használ ilyen technológiát jelenleg. Sokan, akik végül a hangtechnikát használják a munkahelyen, az otthonaikban is átállnak az innovatív megoldásokra.
A Google nyilvánossá tette azt az adatot, hogy a keresések mintegy 20%-a hangkereséssel történik.
Két éven belül a Gartner jóslata szerint a webes böngészés 30%-a képernyő nélkül történik majd, a ComScore szerint pedig ez az arány az összes keresés fele lesz.
Az intelligens hangsugárzók – mint például az Amazon Echo vonal és az ehhez kapcsolódó eszközök, a Google otthoni készülékek és az Apple Home Pod-ok – közvetlenül a fogyasztók elnyerésére irányulnak. De emellett minden nagy cég dolgozik a vállalkozások és azok platformjainak fejlesztésén.
Néhány év alatt a hangtechnika lehetővé teszi majd az intelligens termékek, például a Spark Assistant számára, hogy ténylegesen részt vegyenek az értekezleteken, a tényeket beillesztve javaslatokat tegyenek és válaszoljanak a kérdésekre.
Az asszisztens felveheti a találkozókat például egy parancs segítségével, és a termék képes lesz arra is, hogy intézkedési elemeket küldjön, összefoglalókat továbbítson, és segítsen a jövőbeli ülések megtervezésében.
Ez a fajta A.I. (mesterséges intelligencia) a kommunikáció erős támogatásával növeli az együttműködési lehetőségeket. Ez egyre inkább elérhetővé teszi a munka gördülékenységét például azon alkalmazottak részére is, akiket korábban fogyatékkal élőnek tekintettek és nehezebben tudták ellátni a feladataikat.
Nagy előnye a hangtechnológiának, hogy a monitorral, billentyűzettel és az egérrel végzett munkák nagy részét helyettesítheti egy ügynökkel folytatott beszélgetés, így felszabadítja a kezét más feladatok elvégzésére.
A hangtechnika hasonlóan alakítja át az ügyfélszolgálatokat, a képzéseket, az adatokhoz való hozzáférést, az azonosítást és a hitelesítést, valamint az informatika szinte minden vonatkozását.
Így mindazok, akik eddig az eszközök működtetésére, gépelésre stb. koncentráltak, mostantól már inkább a problémamegoldásra, a kreatív gondolkodásra és a tanulásra helyezhetik a fókuszt.
A következő három évben a vállalatok egyre inkább nyitottak lesznek a hangalapú technológiák alkalmazására.
A valóságban a hangalapú technológia fontos része lesz az IT fejlődésének és a hatékonyság irányába történő pozitív elmozdulásnak. Érdekes lesz megfigyelni, ahogyan a vállalkozások működni fognak, hogyan kapcsolódnak össze az üzleti felhasználók az adatokkal és egymással, valamint hogy az ügyfelek végső soron hogyan fonódnak bele ebbe a nagy innovációs jövőképbe