Több szállító és kereskedő is arról számolt be, hogy a cégek dömpingszerűen keresik az online munkavégzéshez szükséges eszközöket.

Remote Office

Elmaradó rendezvények, egyik pillanatról a másikra kiürített irodaházak jelzik: minden cég életében komoly fennakadásokat okoz a koronavírus-járvány. A hazai informatikai szállítók arról számolnak be, hogy a járvány terjedésével párhuzamosan ugrásszerűen megnőtt az érdeklődés a távmunkát, online munkavégzést támogató eszközök iránt, legyenek azok hardverek, szoftverek vagy online szolgáltatások.

A nagyok már napokkal-hetekkel ezelőtt léptek

Az első komoly hír az MWC elmaradása volt, de azóta többek között az Apple, a Facebook, és a Google is törölte a jelentős tömegeket megmozgató fejlesztői konferenciáját. Hozzájuk csatlakozott most a Dell is, ám a vállalat más utat választott: úgy tervezi, hogy a Dell Technologies World 2020-ban virtuális rendezvény lesz.

A vállalat közleménye szerint a jelenlegi helyzetnek az az egyetlen megoldása, hogy aki teheti, átáll a fizikai környezetről a virtuálisra. Kétségtelen persze, hogy ez nem olyan egyszerű, mert míg korábban a virtuális teret – például a a videokonferencia-rendszereket – jobbára a kapcsolattartás egyik alternatívájaként használták, most szükség van ennek kiterjesztésére. Olyan vészhelyzeti tervet kell kidolgozni, amely lényegében minden munkafolyamatot – a tárgyalásoktól a képzéseken át a munkatársak beszámolóinak követéséig – a virtuális térbe helyez át.

Ehhez megfelelő eszközpark is kell. Mindenekelőtt elegendő erőforrással rendelkező munkaállomások, melyek zökkenőmentesen működnek együtt például a felhős rendszerekkel. Kell megfelelő szoftverpark, és persze mindezek mögött egy átfogó – a távoli munkavégzés biztonságát is garantáló – IT-biztonsági rendszer. Ez ráadásul különösen kiemelt terület, hiszen az adatok, szerverek és a kommunikáció védelme a távoli munkavégzés során problematikus és összetett feladat.

A hazai cégek is készülődnek

A hazai cégek is komolyan készülnek arra, hogy dolgozóikat át kell állítaniuk távmunkára – számolt be friss tapasztalatairól az Invitech. A szolgáltató is arra hívja fel a figyelmet, hogy egy ilyen váltás csak a megfelelő IT-infrastruktúra birtokában oldható meg nagyobb fennakadás nékül.

Az Invitech azt tapasztalta, hogy a hazai vállalkozások már kezdik előkészíteni, hogy a jelenleg távmunkában dolgozó kollégáik létszámának sokszorosát kiszolgáló sávszélességet vásároljanak, de a videokonferenciák lebonyolításához szükséges megoldások iránt is élénkült az érdeklődés. A változást megközelítőleg a koronavírus olaszországi megjelenésével egy időben kezdték érzékelni. Mint a szolgáltató közleménye írja, a krízishelyzetekre vonatkozó intézkedési tervekben sok cégnél az első tennivalók között szerepel a távmunkát minél szélesebb körben lehetővé tévő technikai feltételek azonnali megteremtése.

Remote work

A hazai folyamatot az Invitech vállalati értékesítési vezérigazgató-helyettese, Marton László szerint az is erősíti, hogy több országban átmenetileg csak a virtuális térben kívánnak érintkezni, tárgyalni az egyes vállalatok a külföldi és belföldi partnereikkel.

Hirtelen megugrott a laptopok iránti kereslet

Hasonló tapasztalatról számolt be a Notebook.hu is az IndexnekFarkas András azt nyilatkozta a lapnak, hogy már a múlt héten megjelentek náluk a céges vásárlók, és akár tízesével is veszik az azonos típusú laptopokat. Farkaséknak azért is volt szembetűnő a változás, mert korábban főleg végfelhasználóknak értékesítettek informatikai eszközöket.

A vásárolt eszközök típusa is eltér a korábban céges használatra vásároltaktól: nem a hordozhatóság az elsődleges szempont, fontos például az előre telepített Windows és a webkamera – mondta a lapnak Farkas.

Forrás:bitport.hu